0%

اختار كتاب من دول:

اختار كتاب من دول:

اختار كتاب من دول:

اختار كتاب من دول:

اختار كتاب من دول:

اختار كتاب من دول:

اختار كتاب من دول:

جاوب على الأسئلة وهنقولك أنت أي نوع من أنواع القراء!
أنت القارئ المُتحمس!
أنت قارئ متحمس بتحب الروايات والكتب اللي أحداثها بتتحرك بسرعة وتشدك من البداية ومش بتحب التطويل ولا الملل أبدًا. ذكي وغاوي حل ألغاز عشان كدا ممكن تخلص الكتاب كله في يوم أو أقل! دودة قراءة والتشويق والإثارة عندك عامل مهم جدا عشان كده مش أي حبكة تبهرك.
أنت القارئ الرايق!
أنت قارئ رايق ورومانسي.. بتهرب من الواقع جوا الشخصيات الخيالية اللي بتقرأ عنها وبتعيش جوا كتابك لدرجة أنك بتعتبر شخصياته صحابك وبتحس بيهم حواليك. بتحب الأجواء الهادية وبتركز على الأسلوب أوي يمكن أكتر من الحبكة نفسها. بتتعلق بالكتب وممكن تفضل فترة حزين كل ما تخلص كتاب.
أنت القارئ العملي!
أنت قارئ عملي عندك دايمًا رغبة في اكتشاف معلومات جديدة وأفكار من كل الكتب اللي بتقراها عشان تنفذها في حياتك أو تنمي بيها تفكيرك. سواء تاريخ أو تنمية ذاتية أو حتى سيرة ذاتية، أنت على طول بتدور ازاي تستفيد من الكتب اللي بتقراها مش بس للمتعة. بتعتبر الكتاب صديق ليك ممكن يساعدك انك تبقا شخص أحسن.
أنت القارئ الفضولي!
أنت قارئ فضولي جدًا وأكتر حاجة مهمة بالنسبالك في أي كتاب أو رواية هي الشخصيات وبنائها. مستحيل تعدي أي شخصية عليك غير لما تحاول تكتشف كل شيء عنها وتحللها. الجانب النفسي عامل مهم بالنسبالك في الإستمتاع بالكتب عشان كدا بتحب شخصيات كتابك تكون مكتوبة كويس. بتحب تدور وتبحث ولازم تعرف كل حاجة بتحصل ليه وأصلها إيه خاصًة تصرفات أبطال كتبك.

Share your Results:

شارك

الرئيسية
حسابي
كتب
كُتاب
متجر