awards-banner

النسخة الرابعة 2023:

السنة دي فيAWARDS 2023 هتعيش تجربة مختلفة!

عشان قررنا نحتفل بكل كلمة اتكتبت ووصلت لينا، أثرت فينا وفي مشاعرنا، عبرت عننا وعرفتنا طريقنا اللي مكناش عارفين هنمشيه ازاي!

حضرنا النسخة الـ 4 بشكل مختلف تمامًا عن السنين اللي قبل كده. خليكوا متابعين لينا عشان تعرفوا كل التفاصيل

وافتكروا دايمًا إنها #كلمات_كتبوها_عشانك

أعضاء لجنة التحكيم

judgment-committee-member
أحمد القرملاوي
الكاتب والروائي
judgment-committee-member
أميرة أبو المجد
ناشرة والعضو المنتدب لدار الشروق
judgment-committee-member
مصطفى عبيد
الكاتب والروائي

عن iRead AWARDS

حفل توزيع جوائز iRead AWARDS هو حدث سنوي بدأ في 2019، بهدف اكتشاف وتشجيع الكُتاب الموهوبين والصاعدين، تكريم عمالقة الأدب من مؤلفين وروائيين أعمالهم لسة عايشة معانا لحد النهاردة، وتوصيل صوت الجمهور عشان يختار بنفسه الأفضل في عالم الأدب، لأن صوت الجمهور هو التتويج الحقيقي لأي عمل.

بدأنا في 2019 بهدف واحد إننا نخلي الناس تشوف القراءة بنضارة جديدة خالص وقدرنا فعلا في وقت قصير نوصل لأكتر من مليون قارئ.

وحاليًا عندنا أبلكيشن iRead eBooks أول أبلكيشن مصري للقراءة الإلكترونية، وموقع iRead HUB بيقدم كل اللي القارئ بيدور عليه في مكان واحد زي مقالات، ترشيحات كتب، تعريف بالكُتاب، مراجعات وملخصات وقسم لشراء الكتب الورقية.

خليك متابعنا على طول الفترة الجاية عشان تعرف تفاصيل حفل توزيع جوائز iRead AWARDS 2023 النسخة الرابعة.

كل مسابقة ليها قسم لوحدها بتفاصيلها، ادخل على المسابقة اللي عايز تشارك فيها واقرأ كل المعلومات وقدم من خلال نموذج التقديم الموجود في أخر صفحة التقديم.

ادخل على قسم مسابقة تصويت الجمهور لإختيار الأفضل، اكتب اسمك والإيميل بتاعك، ابدأ التصويت بإنك تدوس مرة واحدة على الاسم اللي هتختاره وبعدها هتكمل لحد ما تخلص خالص.

الرئيسية
حسابي
كتب
كُتاب
متجر